Monday, April 8, 2013

Andansura Pengkhianat Masyarakat DUN Beserah! Tidak layak menjadi wakil rakyat!

Andansura Pengkhianat Masyarakat DUN Beserah! Tidak layak menjadi wakil rakyat!

Segala teka teki telah terjawab pada hari ini. Segala permainan kotor dan gerakan berniat jahat terhurai pada hari ini. Kalau dahulu NGO2 yang kononnya memperjuangkan alam sekitar seperti Himpunan Hijau, Stop LYNAS Coalition (SLC), SAVE Malaysia dan sebagainya adalah bukan gerakan politik dan mereka pernah menafikannya tetapi hari ini segalanya telah terjawab bahawasanya sememangnya Isu LYNAS ini sengaja dipolitikkan semata-mata utk mempopularkan calon2 Anti LYNAS ini utk bertanding pada PRU13. Pengerusi Himpunan Hijau, Wong Tack yg akan bertanding di Parlimen Bentong atas tiket DAP, begitu juga Pengerusi Stop LYNAS Coalition (SLC) Andansura Rabu yang akan bertanding di DUN Beserah atas tiket PAS. Kini topeng mereka telah menjelaskan segalanya dan sememangnya mereka bukan lah pejuang alam sekitar yg sebenar, tetapi mereka adalah alat kepada Pakatan Rakyat. Jika benar mereka pejuang alam sekitar yg sebenar, sepatutnya mereka akan bertanding di atas tiket Bebas bukannya atas tiket DAP ataupun PAS!!

Ketua Umum mereka Dato Seri Anwar Ibrahim sendiri dan Wong Tack sendiri telah membuat pusingan U menyatakan kesediaannya utk menerima LYNAS jika benar LYNAS terbukti selamat. Jadi Wong Tack nak memperjuangkan apa lagi? Nak perjuangkan Isu di Bukit Koman pula? Lepas tu, akhir sekali kata Bukit Koman selamat pula? Jelas Wong Tack bukan lah pejuang alam sekitar yg sebenar tetapi mempergunakan rakyat utk kepentingan peribadinya utk menjadi wakil rakyat semata-mata.

Begitu juga dengan Andansura Rabu. Andansura tidak layak menjadi hero masyarakat di DUN Beserah yg majoritinya berbangsa melayu. Andansura lebih layak digelar pengkhianat bangsa melayu dan pengkhianat masyarakat DUN Beserah dan Andansura tidak layak bertanding di DUN Beserah. Jika bekas ADUN Beserah (PAS) Tuan Syed Lonnik seorang wakil rakyat yg gagal menjalankan tangungjawabnya di DUN Beserah, Andansura Rabu boleh dikatakan lebih teruk berbanding Tuan Syed Lonnik. Sekurang-kurangnya Tuan Syed Lonnik tidak menjadi pengkhianat bangsa melayu dan pengkhianat masyarakat Beserah.

Buktinya jelas dengan apa yg berlaku semasa insiden di Pelabuhan Kuantan semasa bahan mentah LYNAS tiba di Pelabuhan. Golongan Anti LYNAS ini yg majoritinya berbangsa cina yg rata2nya bukan lah penduduk setempat yang diketuai sendiri oleh Andansura yang satu-satunya berbangsa melayu yang berada disitu utk membuat perhimpunan. Situasi tersebut ternyata mengundang rasa tidak puas hati penduduk kampung disekeliling yg terdiri daripada penduduk kg selamat pelabuhan, beserah, balok dan sg ular yg majoritinya terdiri daripada bangsa melayu.

Dalam situasi seperti ini, Adakah Andansura memperjuangkan nasib org2 kampung di DUN Beserah? Adakah Andansura membela masyarakat melayu yg majoritinya di DUN Beserah? Adakah Andansura membela nasib pekerja2 LYNAS yg majoritinya Melayu yg juga sebahagiannya terdiri daripada anak-anak orang PAS, adakah beliau akan membela periuk nasi mereka jika LYNAS dihentikan? Sedarkah wahai Andansura berapa ramai kontraktor-kontraktor PAS yang mencari sesuap nasi dengan mendapatkan projek2 di dalam LYNAS. Sesungguhnya LYNAS itu hanyalah sebuah Kilang Kimia Biasa. Dengar cakap Pakar, Jangan Dengar Kaki Auta!!

Jadi jelas lah, bahawasanya Andansura tidak layak menjadi Wakil Rakyat. Malahan Andansura juga bukan lah orang tempatan. Sikap dan tindak tanduknya amat dicurigai. Andansura ada kepentingan diri. Orang seperti Andansura amat sangsi dalam membela rakyat. Rakyat diperkudakan utk cita-cita peribadinya. Ternyata PAS tersilap percaturan dalam memilih calon seperti Andansura Rabu ini.

Saya menyeru seluruh rakyat di DUN Beserah termasuk ahli akar umbi PAS supaya menolak pemimpin seperti Andansura Rabu ini yang secara terang-terangan menjadi pengkhianat bangsa melayu dan menjadi pengkhianat masyarakat Beserah sendiri. Sesungguhnya Andansura Rabu tidak layak menjadi wakil rakyat DUN Beserah. Tolak Andansura!!


Kenyataan Media Perkasa Pahang oleh:

Muhammad Faiz Hashim
Ketua Penerangan Perkasa Pahang
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment