Sunday, April 7, 2013

Manifesto BN sebuah Aku Janji, bukan seperti Manifesto PR Bukan Janji

Manifesto BN yg Dato Seri Najib bentangkan ini merupakan Akujanji BN dan bukan Manifesto kerana pembangkang menganggap Manifesto Bukan Janji. Maknanya, apa yang BN janji ini, wajib BN laksanakan sepanjang tempoh 5 tahun yang akan datang. Kita sebagai rakyat Malaysia harus memberi sokongan sepenuhnya.

Dato Seri Najib telah pun membuktikan janji2 Tranformasinya sepanjang 4 tahun menjadi Perdana Menteri. Berilah peluang kepada beliau utk membawa Malaysia ke peringkat yg lebih tinggi menuju ke sebuah negara maju

Manifesto BN menidakkan manifesto pembangkang. Manifiesto BN lebih bersifat realistik, padat dan menyeluruh serta menyentuh semua aspek ekonomi, keselamatan, alam sekitar, agama dan lain2. Kepentingan rakyat di Bandar dan diluar bandar dibela. Wanita dan belia diberi perhatian serta memenuhi citarasa pelbagai kaum.

Manifesto BN jauh lebih baik berbanding manifesto pembangkang yang lebih bersifat khayalan dan merugikan negara.
Manifesto Pembangkang hanya 'ibarat menanam tebu ditepi bibir', dan perlaksanaannya amat diragui serta tidak masuk akal dengan kesan bebanan hutang negara terpaksa ditanggung kerajaan dengan tidak langsung menyatakan sumber mana pendapatan negara yg boleh mengimbangi setiap pemberian dalam Manifesto Pembangkang.

Misalnya dalam Manifesto BN amat jelas sekali sumber pendapatan negara dalam agihan pemberian BR1M kepada rakyat. BR1M boleh dilaksanakan dengan menggunapakai sumber subsidi yg selama ini diguna dalam pemberian subsidi ke atas barangan pengguna. Ini adalah bukti sesungguhnya Kerajaan BN tidak membuat sesuatu Manifesto sesuka hati dan setiap apa yg kerajaan BN lakukan sentiasa memikirkan kaedah dalam perlaksanaannya kerana Manifesto BN adalah Aku Janji berlainan dengan Manifesto Pembangkang, Manifesto Bukan Janji.


Muhammad Faiz Hashim
Ketua Penerangan Perkasa Pahang
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment