Thursday, April 4, 2013

Fuziah Salleh Fitnah Isu Air di Pahang

YB Fuziah Salleh, Ahli Parlimen Kuantan (PKR) yang baru2 ini sekali lagi tampil dengan fitnah terbarunya berhubung Isu kekurangan air di Kuantan berpunca daripada penyaluran air ke Kilang LYNAS di Gebeng katanya.

Kenyataan beliau ni ternyata tidak berasas dan tidak bertangungjawab hanya semata-mata kenyataan bersifat populis yang sengaja mempolitikkan isu air di Pahang.

CEO Pengurusan Air Pahang Berhad (PAIP) Dato Mohd Zahari Md Isa sendiri telahpun menjelaskan bahawasanya paip penyaluran air ke LYNAS adalah merupakan paip yang berasingan dengan paip air yg disalurkan bagi kegunaan org ramai. Malah pembekalan air bersih kepada penduduk juga mencukupi dan beliau menemplak kenyataan fitnah yg telah dilemparkan oleh Fuziah Salleh.

Mungkin berlaku kes terpencil yg mengalami masalah air, tetapi bukan lah disebabkan oleh faktor kekurangan air, tetapi disebabkan oleh kerja2 penyelengaraan paip demi penambahbaikan dan keselesaan kepada pengguna dan penduduk.

Tambah beliau lagi, Kerajaan Negeri Pahang telah bertahun-tahun melaksanakan pemberian subsidi air secara percuma melalui potongan harga pada setiap bil air. Perkataan subsidi itu jelas boleh dilihat pada setiap bil air pengguna.

Kesimpulan yang boleh dibuat, YB Fuziah Salleh bukan lah seorang wakil rakyat yg berkhidmat cemerlang kepada rakyat, tetapi hanya sekadar popular dgn Isu2 Fitnah yg dilemparkan bermula dengan memfitnah Isu LYNAS dan sekarang memfitnah Isu Air pula.

Tengok sahajalah Fitnah berkaitan Isu LYNAS yg sengaja dipolitikkan adalah semata-mata mahu mempopularkan calon2 pembangkang yg bakal bertanding pada PRU13 ini seperti Pengerusi Himpunan Hijau, Wong Tack yang akan bertanding di Parlimen Bentong atas tiket DAP dan seorang lagi pemimpin Anti LYNAS iaitu Andansura yg dikatakan akan bertanding di DUN Beserah atas tiket PAS. Akhir2 ini Ketua Umum Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim dan Wong Tack sendiri telah membuat kenyataan sedia menerima pula LYNAS. Cakap apa ni? Sentiasa berubah-rubah seperti sesumpah, sekejap Anti, sekejap sokong!

Apa yg pasti, semua ini adalah bukti bahawasanya gerakkan anti LYNAS selama ini adalah dipelopori oleh pihak pembangkang. Jika tidak, kenapa pemimpin NGO Himpunan Hijau dan Save LYNAS tidak bertanding atas tiket bebas jika benar mahu memperjuangkan isu alam sekitar???

Jadi jelas lah, pemimpin2 Pakatan Rakyat tidak boleh hidup tanpa fitnah! Membuat Fitnah adalah merupakan survival kepada politik Pakatan Rakyat.

Rakyat perlu menolak pemimpin kaki fitnah seperti Fauziah Salleh ini! Dan memilih kerajaan yg lebih telus berkhidmat dalam membela nasib rakyat sepertimana Barisan Nasional.

Tolak Fitnah! Tolak Fauziah Salleh! Tolak Pakatan Rakyat!!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment: